Dalszöveg & sims
Dalszöveg & sims
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Számláló
Indulás: 2004-04-09
 
Chat!!!
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
játékok
játékok : Tomb Raider 5

Tomb Raider 5

  2004.07.16. 16:49

tovább ------->

Jópofa játék. Mint megszokhattuk a Tomb Raidereknél megint Lara Croftot irányítjuk a megszokot kis fegyverével. Arról szól hogy miután a 4. részben ránkzárult a kijárat a barlangban és nem jutottunk ki mindenki azt hitte hogy meghaltunk és három ember összeül hogy vissza emlékezzen Lara-ra. Egykis időt igénybevesz de nagyon jó játék.

Végigjátszás:

Első fejezet.

Róma: Róma, Operaház. Lara egyedül ül az egyik boxban, azon mereng milyen gyorsan elment a nap. Larson a közeli függöny mögül jön elő, és leül Lara mellé. Végigméri Larát tetőtől talpig, és hülyén vigyorog. Beszélgetésük alatt kiderül, hogy társuljon be Lara a 'Philosophers Stone' visszaszerzésében. Larson csak az egyik fele a kettősnek, ami kiegészül Pierre megérkezésével, aki fegyvert fog Lara fejéhez. Elveszi a követ, de nem élvezheti sokáig. A következőkben láthatjuk amint menekül a két férfi elől, és a közönség meglepetésére kecsesen érkezik meg az énekes mögé, a függönyt használva csúszdának. Mielőtt megkezdődik tülekedés, hátul távozik. A hajsza folytatódik az utcán, Lara egy pizza futár biciklijével, Larson és Pierre egy lopott taxival. A taxi nem bírja Lara tempóját, megtolja hátulról a biciklit, és az őrült Larson röhög, és rácsap a kormányára jókedvűen. De Lara el tud menekülni ez elől is egy sikátorba, ahol a sikátort lezáró rácson az üldözők fennakadnak, és beszorulnak.

Szovegkönyv.

Level 01: Street of Rome: Róma utcái.

Titkok száma 3.

Induláskor menjünk be a bal oldali bejáraton. Fussunk végig a harmadik teremig, használva a termeket összekötő folyosókat. Másszunk fel a szoba szélén lévő dobozra, menjünk körbe, és onnan ugorjunk az oszlopra. Futás közben ugorjunk a bejárat felé. Kapaszkodjunk fel a terem tetején keresztül húzódó állványra. Kapaszkodjunk végig. A létra segítségével jussunk fel. Forduljunk meg és ugorjunk az állvány tetejére. Itt szedjük fel a tárgyakat. Jussunk vissza a létráig. Menjünk be a bejáraton. Menjünk le a lépcsőkön, és fussunk végig a termen. A terem végénél kapaszkodjunk fel, amíg csak tudunk. Ugorjunk a vizes rész felé. Ússzunk, amerre vezet a csatorna. Itt a víz aljában láthatunk egy lejáratot, ahol ússzunk is be. Végigúszva kijuthatunk egy kis szobába, ahol tárgyakat vehetünk fel. Jussunk vissza oda, ahonnan leúsztunk. Másszunk ki a medencéből. És felértünk a hosszúkás terembe, ahol lent futkároztunk. Menjünk tovább balra. Itt találkozhatunk először a kötéljárással. Kipróbálhatjuk, de nem létszükséglet. {A kifeszített kötelet az akció gombbal tudjuk használni. Kötélen járva, ha megingunk, csak nyomjuk meg az ellentétes irányba mutató gombot.} Másszunk le a talajra, fussunk végig a termeken. Az utolsó teremnél találunk két tologatható polcot. Toljuk be a bal oldalit, és vegyük fel a tárgyat. Vessük figyelmünket a jobb oldalinak. Toljuk be a polcot, és menjünk be a megnyílt folyosón. A folyosó végén találunk egy szobát, és a földön egy aranyvirágot. Felvéve találjuk meg a játék első titkos helyét (36/01). {A játékban a titkokat aranyvirág képében találjuk meg.} Jussunk vissza, és másszunk fel a dobozokon. Kutassuk át az itt található polcokat, amelyek tárgyakat rejtenek {Jellemzően a játékban végig, ha szekrényeket, vagy polcokat találunk azt mindig, kutassuk át.} Fussunk le a folyosón, és húzzuk meg a végénél lévő kart. Erre kinyílt az első terembe visszavezető ajtó. Ugorjunk ki a résen. Jussunk le, és vegyük az irányt a szabad ég felé. Itt még csak egyfelé tudunk menni. A szökőkútnál végezzünk a ránk támadó kutyával. Használjuk a kutat rendeltetésszerűen. Tehát másszunk fel rá, forduljunk a napernyő felé. Ráugorva, és felkapaszkodva rá találunk egy fáklyát. Jussunk vissza. Keressük meg az a falrészletet, amely egy kör alakú arcot ábrázol. Nyúljunk bele, mire láthatunk egy eddig elzárt rács felemelkedését. Menjünk is oda. Itt is nyúljunk be az arc szájába. Erre ugyan megnyílik a továbbjutás felé vezető út, de ránk ront egy raj vérszívó denevér. Fussunk el előlük, amíg megunják az üldözésünket. Menjünk vissza oda, ahol ránk rontottak. Most már láthatjuk, hogy egy kőkocka emelkedett ki a talaj szintjéből. Másszunk fel rá. Jobbra a fal tetején lőszert találunk, aminek a megszerzése nem is nehéz. Visszatérve menjünk be a terembe. Kiérve a tetőre megszemlélhetjük a teret felülről. Menjünk tovább, és fel a lépcsőn. Másszunk le a folyosóra. Itt láthatunk üvegablakokat, ami minket a rombolási hajlam vezetve lőjük szét. Mögöttük tárgyakat vehetünk fel. Az itt található harmadik ablak mögött ugorjunk át a szemben lévő épületre. Balra a lépcsőn feljutva miénk a továbbjutáshoz szükséges kulcs. Vegyük is fel. Egyenesen haladva csak a teret látjuk felülről, ide nem is érdemes mennünk. Menjünk vissza oda, ahol romboltunk. Menjünk le a lépcsőn és lőjük le az első kutyát. Itt találunk egy bezárt ajtót, amit nyissunk is ki. Mögötte található kutya erre rögtönk ránk ront. Szegény párát is jutassuk a barátja sorsára. Menjünk be a terembe, vegyük fel az itt található tárgyakat még a doboz tetejéről is. Menjünk ki, és tovább a nagykapu felé. Sprinteljünk végig a folyosón, és húzzuk meg a kart. Végezzünk a kutyával. Keressük meg a kulcslyukat a téren. Használjuk rajta a kulcsunkat. Itt nem árt menteni, habár az ellenségünk elég béna. Vegyük elő fegyverünket, és menjünk be a terembe. Balra fent találjuk Larson-t, aki meglátva minket golyózáporral fogadja jelenlétünket. Miután eleget kapott tőlünk menjünk be az alatta lévő kapun. Forduljunk balra és menjünk le, vegyük fel a doboz tetejéről az első Garden key-t. Menjünk fel a lépcsőn egészen a kötélig. Itt Larson már a túloldalon van. Viszonozzuk a lövéseit. Miután elpucolt, jussunk át, a kötelet használva. Másszunk le, és nyissuk ki a rácsos kaput. Forduljunk meg. Induljunk először el balra. Fussunk be a kapunk, és fel a lépcsőn. A lépcső végén találjuk meg az első komolyabb fegyverünket, a Colt-ot. Forduljunk meg, és menjünk tovább a jobb oldali lépcsőkön. Belépve a terembe balra találjuk meg a lézeres távcsövet. Vegyük fel, és szereljük rá a Colt-ra. Menjünk a szoba végébe. Lőjük szét a zárat a Colt, irányzékát használva. Menjünk be és vegyük fel az itt található második Garden key-t. Erre éhes patkányok rontanak ránk. Fussunk el előlük. Jussunk ki a szabadba, és, menjünk a rácsokhoz, ahol két foglalat van a falban. Használjuk a szerzeményeinket a foglalatban. Erre kinyílik az eddig zárt kertkapu.

Itt rövid videóban szemtanúi lehetünk Larson, és Pierre beszélgetésének.

Szovegkönyv.

Menjünk is be rajta, és tovább az épület oldalából nyíló bejáróhoz. Fussunk fel a lépcsőn. Lara kiérve a nyílt térre, ráfókuszál a fenti harangra. Fogadjuk meg, és a Colt-tal, lőjünk bele. Menjünk vissza oda, ahol a Colt-ot vettük fel, de nem menjünk fel az emelkedőn. Itt balra eddig egy zárt kapu volt, ami a lövésünk hatására kinyílt. Menjünk, be lőjük le a kutyát, és kutassuk át a polcokat. Itt találjuk a szint második titkos helyét (36/02). Rövid bongás után hallhatjuk, amit egy ajtó nyílik ki. Menjünk fel az épület tetejére. Ha ügyesek vagyunk, odajuthatunk, ahol Larson, és Pierre beszélgetett. Itt tárgyakat találunk, amit vegyünk is fel. Visszatérve láthatunk egy beugrót a falban fent. Másszunk oda. Itt át kell ugranunk a meredély felett a szemközti épületre. Tegyük is meg. Itt is nyúljunk bele az arc szájába, mire kinyílik a következő ajtó. Átugorva jussunk is oda. Bemenve a szobába, láthatunk két madár szobrot, és fent egy faltörő kost. Induljunk el a bal oldali bejárat felé. Itt nemsokára találunk egy kart. Húzzuk is meg, mire az egyik madárról lehull a fedő kőréteg. Menjünk oda hozzá, és forgassunk egyet rajta. Haladjunk tovább a másik bejárat felé, és tovább a kinyílt ajtón. Menjünk be, és fel a lépcsőn. Itt találjuk a megelevenedett faltörő kost. Vigyázzunk vele! Ereszkedjünk négykézlábra. Kapaszkodjunk végig a felépítmény oldalába teljesen jobbra. Miután végigértünk, kapaszkodjunk fel, és húzzuk meg a kart. Erre a második madárról is lehull, a kőréteg. Jussunk le hozz, és fordítsuk el őt is. Erre az épület aljában található ajtó kinyílik. Jussunk vissza az archoz. Eddigi ténykedésünk miatt a szoba két oldalában megnyílt két kis szoba. Itt találjuk a harmadik titkos helyet (36/03). Menjünk teljesen le az épület elé, és vegyük fel a Szaturnusz szimbólumot. Kimenve Larson, és Pierre ránk ront, és elveszik az előbb megszerzett Szaturnusz szimbólumot, de előtte kellemetlen kalandja lesz Larával. Miután övék lett a szimbólum, Larson behelyezi, a foglalatba. Erre belecsap a villám, és Pierre segítségére siet. Lara ezt a helyzetet kihasználva áll odébb.

Level 02: Trajan’s markets: Traianus piaca.

Titkok száma 3.

Menjünk be a bal oldali helységbe. Lőjük szét a ládát, ami magában rejtette, a számunkra nélkülözhetetlen feszítővasat. Vegyük fel, tehát. Fussunk át szembe, és járjunk az előbbihez hasonlatosan.  Ezek után már csak két szoba maradt. A középsőben csupán a kifeszített kötelet tudjuk megcsodálni, ha felnézünk. Vegyük az irányt az utolsó szoba felé. Vegyük fel a tárgyakat, másszunk fel a kötélig. Itt, ha az ablakba ugrunk lőszert, gyűjthetünk be. Továbbiakban, már csak a kötélen kell átjutnunk, amit ha begyakoroltunk nem is lesz nagy szám. A következő szobában ugráljunk át az ablakig. Másszunk fel, és fussunk ki a hídra. Ugráljunk végig a tetőkön. Az utolsó platformról, ha az ablak felé ugrunk egy nagyot, lőszert szerezhetünk meg. Menjünk tovább, és az új szobában le a szoba aljára. Vegyünk fel mindent. Jussunk vissza a folyosóra. Belépve az ajtón rövid jelenetet láthatunk a következő feladatunkról. Kapaszkodással jussunk le a terem legaljára. Itt megfigyelhetünk egy sötét padlófelületet. Jegyezzük, meg hol van. Menjünk oda, ahol létrát formáló rajzok vannak a falon. Másszunk fel a tetejére, majd tovább a lecsúszható részhez. Csússzunk is le. Ugorjunk a jobb oldalon látható hídra, és onnan tovább be a szobába. Láthatunk a szoba közepén, egy kötelet, amit ha meghúzunk, a fogaskerék felemelkedik. Ne felejtsük el addig húzni, amíg a fogaskerék teljesen a helyére kerül. Ha megvan jussunk vissza, arra a hídra, amire a mászás után megérkeztünk. Innen már csak egy olyan terület van, amit, még nem fedeztünk fel. Nagy ugrással jussunk át az utolsó hídra. Onnan tovább be a szobába. Húzzuk meg az itt található kötelet is. Láthatjuk a fogaskerekeket amint beindulnak, és kinyitják a továbbjutás felé vezető utat. Menjünk vissza a hídra. Ha jól körülnézünk, az ablakban láthatunk egy lőszeres dobozt. Ugorjunk oda, és vegyük fel. Kapaszkodással essünk le a terem legaljára. Keressük meg az a sötét padlórész, amivel az elején találkoztunk. Nagy meglepetésre, nem csak a továbbjutás felé vezető út nyílt meg, hanem a szint első titkos helye felé vezető út is (36/04). Menjünk le és vegyük fel a virágot a többi tárggyal együtt. Másszunk ki, és tovább az elgördült ajtóhoz. A folyosó végén láthatunk egy szobrot, de még ne menjünk oda hozzá. Balra tekintve lángnyelveket láthatunk. Fordítsuk tekintetünket felé, és jussunk oda. Itt két sárkány tart két fáklyát, és közöttük a rácson találjuk a Golden coin-t. Feszítsük ki. Erre megint patkányok serege támad ránk. Menjünk ki a szabadba, és addig futkossunk, amíg eltűnnek a patkányok. Ha mindez megtörtént menjünk el a szoborhoz. A talapzatán láthatjuk a megszerzett tárgyunk foglalatát. Helyezzük is bele a Golden coin-t. Ennek hatására kinyílik az eddig zárt rácsos kapu. Mielőtt kimennék, innen vegyünk fel mindent. Fussunk ki innen, és ott találjuk magunkat, ahol az elején találtuk a szobákat. Menjünk be az új területre. Itt nem sokat találunk, csak vizet, és lőszert. Ugorjunk be a vízbe, vegyük fel a kis e.ü. csomagot. Ússzunk a felszínre, és másszunk ki a sötét résznél. Menjünk be az ajtón. Jöttünkre megelevenedik egy gépszörny, akinek a szeméből halálos zöld lézersugár villan ki. Vetessük észre magunkat. Onnan tudjuk ezt, hogy két zümmögő hangot hallunk. Az elsőnél elkezdi tölteni a lézerét, míg a másodiknál oda lő, ahol álltunk. Ezt kihasználva, először céloztassuk be magunkat, majd kissé menjünk arrébb. Ha ez megvan célozzuk be a fejet, a colt célzó berendezésével, és lőjük ki az egyik, szemét. Hasonló módszerrel járjunk el a másik szem kilövésénél is. Miután ez megvolt a fej elkezd vibrálni, és felrobban. Jutalmunk, amiért a géppel végeztünk pedig, a Mars szimbólum lesz. Vegyük is fel.  Vegyünk fel a földről mindent. Megfigyelhetünk a padlón egy kerek részt. Vizsgáljuk meg, és a barna részt megfogva emeljük fel. Másszunk le. Itt találhatunk egy újabb medencés részt. Vegyük fel a kis e.ü. csomagot. Láthatjuk, hogy a ventilátor által gerjesztett áramlat miatt nem tudunk lejutni az alsó beugróba. Ezért inkább kezdjük a vizsgálódást a felső beugróban. Ússzunk addig, amíg ki nem jutunk egy szobába. Másszunk ki. Vegyünk fel mindent, és feszítsük ki a forgókart a foglalatából. Miután megvan, menjünk teljesen oda vissza, ahol lelőttük a fejet. Itt találunk egy másik szobát is, és egy csonkot az egyik piros dobozon. Tegyük rá a tekerhető kart. Ne felejtsük elforgatni a csapot. Ha jól körbenézünk találhatunk itt egy felső állványt, amin a lámpák vannak felfüggesztve. Másszunk fel az állvány tetejére, és onnan ugorjunk a piros szerkezet tetejére. Itt találjuk a szint második titkos helyét. (36/05). Vegyük fel a virágot. Másszunk le, és vissza a vizes terembe. Hathatós munkánk eredménye képen az alsó ventilátor beszüntette, ránk nézve rossz működését. Ússzunk le a bejárathoz, és tovább. Itt a víz alatt szemben láthatunk egy újabb bejáratot, ahol tárgyakat, és levegőt vehetünk fel. Ússzunk tovább. Itt már két ventilátor is akadályozza az utunkat, de csüggedésre semmi ok, csak ússzunk fel. Kapaszkodjunk ki, és tekerjük el a csapot. Visszatérve a vízbe, már nem akadályoz minket semmi a továbbjutásban. Ússzunk be a nyíláson, és teljesen fel, ahol levegőt vehetünk. Másszunk ki a következő szobába. Vegyük fel a sörétes puskát, és mentsünk egyet. Vegyük kézbe a sörétes puskát, és lépkedjünk előre. Nemsokára megelevenedik egy Karddal hadonászó bádogember. Ne sokat vacakoljunk, inkább adjunk neki a sörétesből. Ha véletlenül ránk lőne, csak ugorjunk félre. Nemsokára a sörétnek hála a bádogember kifekszik, és kitörik az eddig épségben lévő rozettás ablak. A rövid animációban láthatjuk, amint a víz alatti ajtó kinyílik, és felvehetővé vélik a Vénusz szimbólum. Vegyünk itt mindent fel, amit találunk. Másszunk ki a párkányra. Itt is vegyünk fel mindent. Kapaszkodással jussunk le. Még ne ugorjunk a vízbe, hanem inkább fussunk ki a főterembe. Itt a folyosó legvégén eddig zárva volt a kertkapu, de most már semmi sem állíthat meg minket, a harmadik virág felvételében. Itt találjuk a szint harmadik titkos helyét (36/06). Menjünk vissza a vízhez, ugorjunk bele, és ússzunk a kapu felé. Vegyük fel s Vénusz szimbólumot. Ússzunk tovább, és másszunk ki a nyílt térre. Larson-t nem hagyja nyugodni, hogy kecses mozdulattal t*kön rúgtuk, és elkezd ránk vadászni.Ne hagyjuk annyiban a dolgot, és lőjük bőszen. Miután kifekszik. Larson-t a kapu falából kijövő kígyók körbeölelik, és szép mozdulattal, megpróbálják hozzánk vágni. Itt mentsünk egyet. A következő feladat a tűzköpő sárkányok lelövése. A követendő taktika: először a sörétessel lőjük, mégpedig úgy, hogy oldalazva ugráljunk közben jobbra-balra. Miután nekik befellegzett vegyük fel a sörétes dobozokat. Használjuk a két szimbólumot a megfelelő foglalatban, mire egy szivárványos térkapu megnyílik. Menjünk be rajta. Vigyázzunk innen már nem tudunk visszajönni. Rövid ugrásokkal jussunk el a szoba másik végébe.

Level 03: The Colosseum: A Kolosszeum.

Titkok száma 3.

Induljunk el a folyosón előre. Nemsokára szemben találhatunk egy oszlopot, és tőle jobbra egy tolható követ, amit egy vaskarika is jelez. Toljuk be teljesen. Itt találjuk a szint első titkos helyét. (36/07). Vegyük fel a virágot. Menjünk vissza a központi folyosóra. Fussunk a falakkal övezett folyosó felé. Ha még nem mentettünk, akkor itt tegyük meg. Fussunk a folyosón tovább. Nemsokára animációt követve lehullik a padló mögöttünk, és közvetlenül előttünk az utolsó padló is. Tehát a végén ugorjunk egy nagyot. Fújjuk ki magunkat. Hangos oroszlánüvöltést hallhatunk a zárt ajtó mögül. Sétáljunk vissza a lávával borított mélységhez. Nézzünk le, és láthatjuk, hogy jobbra lent van egy kis helység. Kapaszkodással, és a falon mászással jussunk is oda. Nyomjuk be a fali kapcsolót. Másszunk vissza, ahonnan jöttünk. Vegyük elő a sörétes puskánkat, ha van benne lőszer. Használatával hamar lelőhetjük a ránk támadó oroszlánokat, és a gladiátorokat. Kis séta után elérkeztünk egy szobába, melynek az egyik oldalában létra vezet fel. Másszunk is fel. Megcsodálhatjuk a tárlón lévő Gemstone piece-t. vegyük is fel. Menjünk ki, és lőjük le a gladiátort, és az oroszlánt. Menjünk fel a leejtőn. Menjünk be a nyitott bejáraton. Nyomjuk meg a fali kart. Menjünk ki, és tovább fel a leejtőn. Lőjük le az oroszlánt, és menjünk be a helyére. Itt találjuk a földön az Uzi-t. Térjünk vissza, és tovább a nagy teremig. Itt láthatunk középen egy emelvényt, szemben egy zárt ajtót, és balra egy láncos kötelet. Ugorjunk a kötélhez. Úgy álljunk, hogy a nagy emelvény előttünk legyen, és kissé jobbra nézzünk. Itt mentsünk. {Nekem ezek után, ha mentettem, nem volt hajlandó megszerezni a Gemstone pieces maradék darabját.} Húzzuk meg háromszor. Erre a központi emelvény talapzatából feljön egy rúd rajta a Gemstone pieces maradék részével. Célunk a megszerzése lesz. De mivel a játék nem a könnyedségéről híres, ezért időre kell megtennünk mindezt. Ugorjunk előre háromszor. Ha mindent jól csináltunk, akkor a kis rész tetején állunk. Fussunk és ugorjunk át a következő oszlopra. Ne álljunk meg egy pillanatra sem, folyamatosan fussunk tovább, és kapaszkodva ugorjunk át a szemközti párkányra. Forduljunk balra, és fussunk tovább. Tegyünk meg egy kis ívet balra, és futás közben, kapaszkodva ugorjunk át a szemközti emelvényre. Kapaszkodjunk fel, és ha elég gyorsak voltunk máris a miénk a Gemstone pieces maradék része. Kombináljuk is a két részt. Közben kinyílt a szemközti ajtó is. Menjünk be. Ránk támad Pierre, de Lara beszélőkéjének hatására, Pierre felhúz minket a mélységből. Viszont Lara már nem ilyen jószívű Pierre-el, miután ők kapaszkodik a mélység felett. Elfordulva már csak Pierre halálsikolyát halljuk miközben lezuhan, és csonttöréseket.

Lépjünk be a terembe, és forduljunk vissza a leejtő felé. Szemben az eddig zárt ajtó, már nyitva áll előttünk. Menjünk ki, és vissza a nagy emelvényhez, onnan pedig tovább a rácsos kapuhoz. Közeledtünkre felnyílik, és belépve találjuk a második titkos helyet (36/08). Csússzunk le, irány az ajtó. Menjünk be rajta, és illesszük be a foglalatába a Gemstone-t. Rövid anim következik, amiben láthatjuk, a padló teljes leomlását. Miután átvettük az irányítást Lara felett ugorjunk kétszer hátra. {Kicsit csalóka ez az átvétel, mert én elsőre szépen lezuhantam, nem tudtam, hogy már én irányítom Larát.}  Futásból ugorjunk a foglalat irányába, és megérkezünk az alatta lévő résbe.  Kapaszkodjunk végig. Menjünk be a bejáraton, kapaszkodjunk fel, és intézzük el az oroszlánt, illetve a gladiátort. Vegyük fel a kulcsot, használjuk a zárban, mire kinyílik a zárt ajtó. A felelevenedő kalapácsos bádogembert is a sörétessel intézhetjük el a legegyszerűbben. Miután vége, másszunk fel a falnál lévő emelvényre, és tovább be a barlangba. Itt találunk egy másik kulcsot, amit vegyünk is fel. Visszatérve a terembe, használjuk új szerzeményünket a zárban. Csússzunk le a mélységbe. Forduljunk arra amerről jöttünk, ugráljunk végig, és négykézláb másszunk be a résen. Itt találjuk a harmadik tikos helyet (36/09). Menjünk vissza, és vegyük fel a követ.

Lara  lejutottunk az előző szint végén látott falrészlethez, megszerezte a 'Philosophers Stone'-t, és diadalmasan emeli a napfénybe, és vizsgálgatja a felírást.

Az Orosz bázis. Visszatérünk Lara épületébe. Dunstan, Jean Yves, és Winston a tűz körül ülnek. Ráközelítünk a kőre, amit visszatesz Winston az asztalra, ezzel fejeződik be az Ő története. A beszélgetés egy közeli képre terelődik a kandalló felett, ami egy második világháborús Német tengeralattjárót ábrázol.

U-Boat 1945 április.

Jean Yves tolmácsolásával a kamera pásztázza a tengeralattjárót, és halad befelé a belsejébe, egészen a raktárig. Egy ládát látunk a padlón.

Ez a "Spear of Destiny" amelyet használtak Krisztus keresztre feszítésénél, ezzel a lándzsával szúrták meg. Jean Yves folytatja: ". Mindannyian ismerjük a legendát, a hatalmas. Erő járja át."

Furcsa zajok szűrödnek ki a ládából. Természetfeletti zajok.

Jean Yves arca, meghatódott, amint visszaemlékezik, hogy a tengeralattjáró sohasem érte el a Harmadik Birodalom anyaföldjét.

Nemsokára egy dezinformációs üzenet érkezett az Orosz Murmanszk területéről. Üzenetben olvasható volt ".

Bejárat." A kamera elhomályosodik Jean Yves arcáról, és merül le a tengerbe egészen az óceán fenekéig, ahol nyugszik az U-Boat, egy ingatag párkányon és buborékok szállingóznak ki belőle. A hajó belsejében egy kis rádió hever a padlón. A hajón sötét van. Víz szivárog be. Az egyetlen világítást csak elemlámpa, és fáklya adja. Egyetlen ember próbálja továbbítani az SOS-t a rádión, a többiek rettegve néznek fel valamire. Egy lezárt ajtót látunk, ami mögül félelmetes zajok szűrődnek ki. A rádiós izgatottnak tűnik, és németül beszél. Amint búslakodnak, nagyon erős fény kezd feléjük közelíteni a padló át. Észreveszik, felnéznek, megrémülnek. Az elválasztó ajtó ablakán keresztül, és a széleinél még erősebb a fény. A legénység pánikba esik, és sikoltozva próbálnak hátrálni. A szegecsek elkezdenek kipattanni az ajtóból, és a lyukakon áttör a fény. Egy hisztérikus egyén tűzet, nyit az ajtóra a pisztolyával. A kapitány vadul gesztikulál " Nein-Nein" amint a lövedékek repkednek körbe-körbe, megpattannak a torpedó burkolatán, és lőszeres ládákon.

Szemtanúi leszünk egy víz alatti robbanásnak, és a tengeralattjáró kettészakad.

Visszatérünk az oroszországi Murmanszkba, egy lerobban tengeralattjáró kikötőbe.

Lara felméri a területet látcsövével. Jean Yves tájékoztatja Larát, hogy ez a Zapadnaya Litsa kikötő, amely régen a hatalmas Orosz flotta otthona volt. Lara lát egy flottányi kommunista párti autót bejönni a fegyveresek között a kapun. Megtudjuk az admirális a KGB-nek tett hűséget, és a parancsnoksága alatt van egy nukleáris tengeralattjáró. Lara előugrik a búvóhelyéről, és ki a képből.

Level 04: The base: A Bázis.

Titkok száma 3.

Menjünk le a lépcsőkön ki a raktárterembe. Láthatjuk amint, egy munkás a markolót irányítja a központi teremben. Kutassunk a szekrényt át. Vegyük fel a Silver key-t. Nyissuk ki az itt lévő ajtót. Menjünk fel a lépcsőn. Az üvegfal mögül elkezd ránk lőni két orosz őr. Lőjük le őket, majd vegyük fel az utánuk maradt mágneskártyát. Kutassuk át az itt lévő szekrényt, és már miénk is az Úti. Menjünk vissza a nagy terembe, és kerüljük el a ránk vadászó munkás által irányított markolót.  Két, kódos ajtót látunk, menjünk a bal oldalihoz. Használjuk a kártyát, lőjük le a kutyát, és lőjünk bele a laza szellőzőrácsba. Bemenve a megnyílt bejáraton találjuk az első titkos helyet (36/10). Menjünk a másik ajtóhoz. Nyissuk ki a kártyánkkal az ajtót. Menjünk fel. Itt már másmilyen perspektívából látjuk a termet. Nagy ugrással jussunk át a közeli ládák tetejére. Vigyázzunk, mert itt már hamarabb érvényesül a markoló hatása. Innen ugorjunk a jobb oldali dobozok tetejére. Innen megfigyelhetjük, hogy szemben ki van szakadva a korlát, ahol ki tudunk kapaszkodni. Tehát ugorjunk tovább a kis dobozokra. Másszunk fel a legmagasabb dobozra, és futásból ugorjunk át a folyosóra. Menjünk tovább jobbra, és nyomjuk meg az ajtó nyitó gombját. Menjünk be.

Lara beugrik az ajtón, heves tűzpárbaj bontakozik ki, de győztesként Lara kerül ki, a csatából. Lara kezelésbe veszi az irányító karokat, és az egyik vonat végét kiszakítja. Kutassuk át a szekrényeket.

Kutassuk át a szekrényeket. Jussunk vissza a terembe. Menjünk ki az új „ajtón”. Lőjük le a két bóklászó őrt. Menjünk ki a szabadba. Másszunk fel a vonatra, onnan a dobozra. Futásból ugorva jussunk el a fal melletti konténer tetejére. Felmászva a legmagasabb résre találjuk a második titkos helyet (36/11). Vegyük fel a virágot Jussunk le teljesen. Használjuk a kártyát az olvasóban. Menjünk be és lőjük le a generátor háznál lévő őrt. Vegyük el tőle a kulcsot. Menjünk vissza oda, ahol a két bóklászó őr volt. Itt találunk egy folyosót, amit még nem derítettünk fel. A folyosó végén nyissuk ki az ajtót. Menjünk ki rajta.

Szergej vitatkozik az admirálissal, hogy felhasználja az admirális tengeralattjáróját, az érdekei céljából. Munkások raknak be dobozokat a tengeralattjáró rakterébe.

Szerezzünk meg minden tárgyat, ereszkedjünk le, nyissuk ki a mágneskártyával az ajtót. Menjünk be, és lőjük le a fekvő kutyát. Menjünk a fürdőszoba jobb sarkába. Nyissuk ki a padlón lévő rácsot. Beúszva találjuk a csatorna végén a harmadik titkos helyet (36/12). Vegyük fel a virágot. Ússzunk vissza. Kutassuk át az öltözőszekrényeket. A szekrény mélyén találjuk meg a Desert Eagle-t, és egy biztosítékot. Menjünk oda, ahol a generátor van. Használjuk a biztosítékot a generátoron.  Lőjük le a kutyát. Nyomjuk meg a gombot.

Átlendíti a megelevenedő daru a dobozt, a tengeralattjáró felé, a mélység fölé.

Menjünk ki a szabadba. Lőjük le a lesből ránk lövő fegyvereseket, a zöld ablak kitört részét figyelve. Ugorjunk a vonatról a dobozra, onnan pedig a tengeralattjáró felé.

Egy munkás jön ki a raktérből. Lara ráüt a dobozra, mire a munkás odamegy megnézni a zaj forrását. Lara ügyesen kicselezi, és a meglepett munkást rövid úton elintézi. Hősnőnk lemegy a raktérbe, és leül az egyik doboz mellé

Level 05: The submarine: A tengeralattjáró.

Titkok száma 3.

Több órával később...

Lara még mindig a dobozoknál üldögél, amikor az admirális ront rá, és elfogatja a vele érkező tengerészekkel. Larát bevonszolják a tengerészek üres lakhelyére. Az admirális meghagyja a tengerészeknek nem, engedhetik ki Larát.

Visszakapva az irányítást menjünk az ágyak végéhez, és feszegessük ki a kilógó vasdarabot. Már meg is van a feszítővas. Sétáljunk tovább, a jobb oldali szellőzőhöz. Feszítsük ki, és a megnyílt járaton menjünk be. A szellőzőben négykézláb mászva kell végighaladnunk ott, ahol összeszűkül a fal. Az első szellőzőhöz érkezve, lassan ereszkedjünk le. Bejutva a beugróban találjuk az első titkos helyet. (36/13). Vegyük fel a virágot. Jussunk vissza. Kapaszkodjunk oldalazva végig és másszunk ki. Nem írom le a haladási irányt, mert csak egyfelé lehet menni. Közben találunk egy rácsot a padlóban, amit emeljünk is fel. Lemászva a szobába kutassuk át az összes szekrényt, és polcot. Kutatásunk eredménye egy rúdelem. Menjünk innen ki, és tovább. Nemsokára az irányító helység mellett haladunk el.

Szergej, és az admirális vitatkozik. De az admirálisnak követnie kell felettese utasításait.

Menjünk tovább, és nemsokára egy újabb rácsot találunk. Emeljük fel, és ereszkedjünk le. Megérkeztünk a célállomásig a konyhába. Itt semmit sem tudunk nagyon csinálni, és ha óvatlanok vagyunk, még a szakács is ránk támad. Tehát sétálva, és oldalazva lopózzunk a szakács háta mögé úgy, hogy ne vegyen észre minket. Használjuk a feszítővasat, és egy szép animban láthatjuk amint Lara leüti a szakácsot. Vegyük el tőle a Bronze key-t. Nyissuk ki a szemközti ajtót a kulccsal. Kutassuk át az összes polcot, és a szekrényt. Kutakodásunk eredménye a pisztolyunk újbóli tulajdonjoga, és a Silver key. A maradék zárt ajtón használjuk a Silver key-t. Kilépve az ajtón rögtön ketten rontanak ránk. Lőjük le hát őket. Induljunk el balra. Lőjük le az őrt. Nyissuk ki az ajtót, és másszunk fel a létrán. Itt két matróz támad ránk. Végezzünk velük. Vegyük fel az egyik után maradt puskát. Ajánlatos ezek után ezt használni. Másszunk fel a dobozok tetejére. Vegyük fel az aqualunk palackot, és a nagy e.ü. csomagot. Másszunk le feszítsük ki az egyik alsó doboz oldalát. Itt találjuk a második titkos helyet (36/14). Másszunk le a létrán. A legénységi pihenőben lőjük le az ajtó mögűl előbukkanó őrt. Nyissuk ki az ajtót. Menjünk be a jobb oldali ajtón. Lőjün le az őrt. Kutassuk át a szekrényeket. Másszunk fel a domozra, húzzuk le a rácsot. Másszunk fel A szellőzőben, a második sötét helyen, a ventillátornál, felugorva találjuk a harmadik titkos helyet (36/15). Menjünk tovább. Emeljük fel a rácsot. Lőjük le az őrt. Kutassuk át a szekrényt, és miénk a második rúdelem. Menjünk ki, másszunk le. Lőjük le az őröket. Továbbhaladva a tórpedószobán másszunk fel. Nyissuk ki az ajtókat, lőjük le az őröket, és vegyük fel a Suit consol-t. Egyesítsük az aqualunk-ot a Suit  console-val, illetve a két elemet egymással. Menjünk oda, ahol láttuk a búvárruhát. Használjuk a testrészénél a konzolt, és tegyük bele az elemeket is.

Lara felkapaszkodik a rudakra, beleáll a lábrészbe. Automatikusan ráilleszkedik a testrész. Nehezen járva teszi meg az a pár lépést, ami a zsiliphez vezet. Elindul a lift lefelé a zsilipben.

Level 06: Depsea dive: A tenger mélyén.

Titkok száma 1.

Vigyázzunk az életünkre törő robot-tengeralattjárókra! Ússzunk ki a nagy térségbe, forduljunk jobbra, és a kövek között egy járatot találunk. Induljunk el arra. Ússzunk be a járatba, míg egy sziklát találunk a fenéken. Ússzunk le a nagy sziklánál. Ha jó helyen vagyunk, akkor megtaláltuk az egyetlen titkos helyet (36/16). Ússzunk vissza. Ha visszajutottunk a nagy tengeralattjáróhoz, akkor induljunk el arra, amerre az orra mutat. Itt is találunk egy járatot, ami elvezet minket a Spear of Destiny-t rejtő ládához. Jól jegyezzük meg az idefelé vezető utat. Menjünk be a ládát rejtő barlangba. Lara kinyitja a ládát és előveszi a nyílhegyet. A természet feletti erőknek hatására, megmozdul a barlang mennyezete, és telibe találja Larát egy kőszikla, aminek hatására az oxigénes palackból elkezd szökni a levegő.

Miután már mi irányítjuk Larát, minél gyorsabban jussunk vissza a tengeralattjáróhoz, mert vészesen fogy a levegőnk. {Nem  lehetetlen megcsinálni, csak gyakorlat kell hozzá.}

Lara épphogy megúszta a kalandot. Levette a búvárruhát. Felnéz, de Szergej nevet rá. Lara tiltakozik ugyan a nyílhegy odaadása ellen, de nem tud mit csinálni. Hozzávágja Szergej felé, de ő elkapja. Lara intő szavai ellenére Szergej, megtartja az ereklyét. Éppen kifelé vezetik Larát, amikor Szergej kiáltását hallják. Visszafordulva már csak a test szétrobbanását nézhetik végig. A kialvó fényekben Lara nem sokat gondolkodik, és elintézi a két matrózt.

Level 07:  Sinking submarine: Süllyedő tengeralattjáró.

Titkok száma 2.

Menjünk vissza a tengeralattjáró belseje felé. Közben lőjük le a ránk vadászó tengerészeket. Vegyük fel a maguk után maradt tárgyakat. Nemsokára eljutunk egy folyosóhoz, aminek a közepén két tűzfészek van. Ne próbáljunk elfutni mellettük, inkább ugorjuk át. Forduljunk a balra és kutassuk át a szekrényeket. Máris miénk az Uzi, menjünk ki, és ugorjuk át a következő lángnyelvet.

Három elektromos vezeték hullik alá a mennyezetről, és esik le a vízzel teli szobába.

Óvatosan ugráljunk egyik asztalról a másikra, egészen a szoba másik végébe. Lőjük le a ránk támadó tengerészt, és vegyük el tőle a mágneskártyáját. Menjünk vissza, ahol van a mágneskártyás ajtó. Lőjük le a szemközti szobából ránk vadászó tengerészt. Kutassuk át a szekrényeket. Használjuk a mágnes kártyát a kártyaolvasóban. Haladjunk el egészen a vezérlőteremig. Nyissuk ki a zsilipet.

Lara megtalálja a megsebesült admirálist, aki megmondja Lara csak egyféle képen, tud elmenekülni a süllyedő tengeralattjáróról, mégpedig a mentőkabin segítségével. Ezt biztosítandó neki adja a Silver key-t.

A vezérlő terem oldalában rácsokat láthatunk. Lőjük szét a lebillent rácsot, majd másszunk is be rajta. Négykézláb jussunk el a lezárt rácsig, emeljük fel. Másszunk le, kutassuk át a szekrényeket. A falon láthatunk egy lehúzható kart, amit használjunk is. Erre sötétség lepi el a szobát. Ezáltal kapcsoltuk ki az elektromos vezetékekből az áramot. Menjünk vissza a vezérlőteremig. Innen tovább a folyosón egésze a következő teremig. Vegyük fel a nitrogénes palackot, és minden tárgyat a padlóról. Most már miénk a Desert Eagle is. Menjünk vissza a tüzes folyosó utáni asztalos teremig. Itt balra találjuk a konyhát, és az első titkos helyet (36/17). Irány vissza a mágneskártyás ajtóig. Tovább jobbra, a lengő kábelekig. Nyissuk ki az admirálistól kapott kulccsal az ajtót. Kutassuk át a szekrényeket. Így szerezhetjük meg az oxigénes palackot. Kilépve a szobából két matróz tör ránk. Intézzük el őket. Vegyük fel az utánuk maradt kulcsot. Menjünk vissza a vezérlőteremig. Újra másszunk be a szellőző csatornába, és menjünk a kapcsolóhoz. Az itt lévő zárt ajtót az előbb megszerzett kulccsal nyissuk ki. Kutassuk át a szekrényeket, és megtaláljuk a második titkos helyet (36/18). Vissza a vezérlő teremig, és be az admirális szobájába. Fel a létrán. Helyezzük be a palackokat a helyükre.

  Mentőkabin hagyja el a tengeralattjárót, amiben Lara utazik a felszín felé. Látjuk a tengeralattjáró belsejét, és egy fénycsóva közelít az admirálishoz. Nagy robbanással lesz vége a hányatott sorsú tengeralattjárónak. Közelit a mentőkabin a kamera felé. Ahogy megáll látjuk Larát benne leszíjazva.

Jean Yves jön a megmentésére amint az erős fény újra, megjelenik, és beburkolja a tengeralattjárót. Távolodunk a tűz alatt tartott kapszulától Jean Yves-ig, aki a Lara épületében áll napjainkban. Bámul ki az ablakon borzalmas felhőszakadásra, ami beborítja a Croft épületet. -         Jean Yves: Lara látott ezen ereklye erejéből eleget, ahhoz hogy felismerje a helyet, ahol ember soha nem háborgathatja.

Nagy villámlás után kialszanak a fények, és már csak a kandalló fénye világít. Nemsokára Winston feláll székéből, és elmegy gyertyákat hozni.

-     Jean Yves: Ez is egy pokoli éjszaka.

-         Dunstan: És amint a lovas keresztülvágtatott a világon, a menny megnyílt.

Jean visszafordul az ablaktól magába roskadva. Dunstan még hozzáteszi, hogy ez az éjszaka emlékezteti Őt, Winston öreg Ír otthonára Conussie-ben. Egyszer Lara még fiatal korában járt ott, ahol gondja akadt, különös fényekkel -szellemekkel-, az egyik szigeten. Egy pokoli éjszaka volt, amikor Dunstan megérkezett, akkor hallotta a történetet a szigeten lévő kísértettről. Még a rettegés sem tartotta vissza Larát, hogy felkutassa a helyet. Larát kihagyták Dunstan és Winston beszélgetéséből. Ennek ellenére titkokban átevezett egy csónakban, hogy felderítse a szigetet, még azon az éjszakán.

Level 08: Gallows tree: Bitófa.

Titkok száma 3.

Menjünk a nagy szakadékhoz. Át kell ugranunk szembe a köves részhez. Innen a csúszós részhez. A végén kapaszkodjunk meg. Araszoljunk végig balra. Innen ugorjunk át a szemközti csúszós részhez. Kapaszkodással araszoljunk el teljesen jobb oldalra. Essünk le, forduljunk meg, innen át kell szembe ugrani, itt találjuk az első titkos helyet (36/19).  Jussunk vissza teljesen a szint elejére, és oda, ahol leestünk a titokhoz. Most ne essünk le, hanem még tovább balra. Itt essünk le, kapaszkodjunk be, és menjünk tovább. Forduljunk jobbra. Ugorjunk át szembe. Függeszkedve kapaszkodjunk át, vegyük fel a nagy e.ü. csomagot, és csússzunk le.

Kiérve a térre találkozik Lara, egy akasztott emberrel.

Vigyázzunk a kúthoz ne menjünk közel. Jobbra láthatunk egy oszlopot. Menjünk a háta mögé. Kapaszkodjunk fel a csúszós részre. Húzzuk fel magunkat, és ugorjunk hátra az oszlopra. Itt találjuk a második titkos helyet (36/20). Induljunk el jobbra, a négykézlábas résznél láthatunk egy függeszkedős részt, másszunk itt fel. Nemsokára denevérek rontanak ránk, guggoljunk le. Haladjunk tovább, és ugorjunk a kútba :-)). A víz alatt keressük meg a kijáratot. Másszunk ki. Most a kisház előtt állunk. Ugorjunk a jobb oldali csúszós részhez, majd ugorjunk tovább a kisház mellé. Ereszkedjünk négykézláb, és menjünk be a házba. Az itt található szekrényben találjuk a csúzligumi. Vegyük fel, és kombináljuk a csúzliággal. Jussunk vissza a főtérre. Másszunk be a harangtorony aljába. Itt találjuk a ködös részben a csúzliágat. Kapaszkodjunk fel. Menjünk a deszkákhoz és használjuk a csúzlit.

Lara előveszi a csúzliját, keres egy követ, és kilövi a láncos követ a helyéről. Erre megszólalnak a harangok, de nem sokáig konganak, mert az elkorhadt fa összetörik a súlyuktól. 

Vegyük fel a harang nyelvét. Az egyik szobában vegyük fel a fadarabot. Menjünk tovább, és a tér végében ereszkedjünk le. Kerüljünk jobbra. Menjünk a fáklya felé, és onnan le. Sétáljunk el a karók között, ereszkedjünk négykézláb, és menjünk be a résbe. Itt találjuk a harmadik titkos helyet (36/21). Menjünk vissza a fáklyához. Gyújtsuk meg a fáklyát. Keressük meg a fa gyökerét a plafonon, és gyújtsuk fel. Vegyük fel az akasztott ember szívét.

Dunstan atya hangját halljuk, aki egy kísértettel beszél egy akna szájánál. Meglepődik a jelenlétünkön, és mondja mennyünk vele.

 Menjünk vissza ki, a szobás területre. Itt láthatunk egy fali kegyhelyet, tegyük bele a szívet.

Több gnóm is tart felénk a szobákból.

Forduljunk meg és fussunk be a szobába.

  Lara a harangnyelv segítségével elűzi a gnómokat, és eltolja a padlón lévő követ.

Másszunk le, és jussunk végig a kis tekergőn

Level 09. Labyrinth- Labirintus

Tikok száma: 3.

 Kezdő helyszínünk egy templom belseje. Menjünk a bal oldali zárt ajtóhoz.

 Egy kísértet közelít Lara felé. Lara hátrál a kísértet elől, de nekiütközik a falnak. Nagy megkönnyebbülésére nem felé igyekszik, hanem át a zárt kapun. Megtekeri az első padsor sarkánál lévő köves díszt, majd folytatja útját a fal felé.  

Menjünk a templom másik végébe, kikerülve a padokat. A falnál három kapcsolót látunk, balra pedig egy üstöt. Ha akarunk, játszadozzunk el a kapcsolókkal. Nekem a következő kombináció jött be: középső, bal oldali, jobb oldali.  

Egy madár szemével nézve közelítünk, ahhoz a szobához, ahova a kísértet ment, és ráközelítünk a fő emelvényen nyugvó testre.

 Miután visszakaptuk az irányítást, menjünk be is abba a szobába. De hogy ne legyen olyan könnyű 5 csontváz jelent meg. Ha túl közel megyünk hozzájuk, lesújtanak a kardjukkal, és rossz esetben a végünket jelenti. Jussunk tehát át rajtuk, és menjünk be a kinyílt ajtón keresztül a szobába. Vegyük fel a köves díszt.  

Lara felemeli a díszt, és kivesz belőle két kis csontokkal teli erszényt.  

Vigyázva menjünk vissza az üsthöz, és dobjuk bele az erszényt.

 A ránk vadászó csontvázak felemelkednek a mennyezet felé, és eltűnnek.  

Menjünk a megnyílt ajtóhoz. Még ne csússzunk le, hanem kapaszkodjunk fel. Húzzuk meg az itt lévő kart. Menjünk vissza az oltárhoz. Mivel a kart meghúztuk kinyílt az itt lévő kapu. Menjünk be, itt találjuk az első titkos helyet (36/22). Vegyük fel a nagy e.ü. csomagot, és a virágot. Nemsokára eljutunk egy központi terembe. Az első lávás helységben ugorjunk a baloldalon lévő részhez. Kapaszkodjunk végig balra. Ugorjunk át, menjünk be a folyosón. Itt találjuk a második titkos helyet (36/23). Jussunk vissza. Középen van egy forgó alkalmatosság, aminek a közepén van egy kar, és ez hozza működésbe a szerkezetet. Megnyitja a továbbjutáshoz vezető utat. A második kart kétszer húzzuk meg.  Fussunk fel a lépcsőn. Vegyük fel a könyvet. Menjünk tovább. Itt van egy fénygömb, amit kövessünk. Láthatunk egy függeszkedős részt, ami vezet a harmadik titkos helyhez (36/24). Kövessünk a fénygömböt vigyázva, hogy a minket követő sakál ne érjen utol minket, illetve ne essünk le. Átjutva a labirintuson csússzunk le e leejtőn. Vegyük fel a nagy e.ü. csomagot.  

Lara rátalál Dunstan atyára, és együtt mennek ki a labirintusból.

 Level 10: Old mill: Öreg malom.

Titkok száma 3.

Dunstan lelkünkre köti, maradjunk egyhelyben, amíg Ő végez.

Egy hosszúkás csapás végében állunk. Középen pedig egy kőlap van. Ha átmegyünk a kőlapon, ránk támad Vladimir Kaleta, és rövid animáció közepette visszadob minket. Vegyük az irányt a bal oldali beugró felé, menjünk be rajta. A folyosóban találunk egy elágazást, induljunk el a jobb oldali felé. Kiérünk egy nagy mélységhez, középen egy kötéllel. Bonyolításként balra tőlünk felbukkan két kis gnóm, és kövekkel elkezd minket dobálni. Még ne törődjünk velük, hanem nekifutásból ugorjunk a kötélre. A kötélen forduljunk a bejárat felé. A bejárattól balra fent láthatunk egy sík köves részt. Kötelünket használva jussunk is el oda. Vegyük fel a fáklyacsonkot. Essünk le a bejárathoz. Fussunk be, és tovább. A folyosó végén forduljunk jobbra, és gyújtsuk meg a csonkunkat, a fáklyán. Irány vissza a köteles mélységhez. Ügyeskedjünk úgy, hogy a két gnómhoz hozzá tudjuk vágni a meggyújtott fáklyát. Erre ők égbe emelt kézzel körbe-körbe kezdenek futkározni, így legalább velünk nem foglalkoznak. Menjünk le négykézláb, és az itt látható résbe menjünk be. Itt találjuk az első titkos helyet (36/25). Menjünk ki a szabadba. Ugorjunk újra a kötélre. Forduljunk most is meg, de most jobb irányba. Jobbra fent egy rácsos ajtót látunk. Kötelünket használva jussunk is oda. Itt törjünk ki egy darabor a rácsból. Jussunk ismét le. Ugorjunk ismét a kötélre. Most már belengve, csak nagyot kell előre ugranunk. Itt egy kis ügyeskedős részt látunk. A lényeg az, hogy a leejtős oszlopokon ugrálva jussunk el a kapaszkodós falig, ami tőlünk balra fent található. Miután ide feljutottunk menjünk végig négykézláb a résben. Másszunk le, vegyük fel a nagy e.ü. csomagot, és feszítsük ki a követ, a falból. Visszatérve a szint elejére, menjünk a kőlaphoz, és használjuk a kődarabot.  

Vladimir ront ránk, de Dunstan ránk ugrik oldalról és megvéd minket. Vladimir erre Dunstan felé fordítja haragját, és elviszi lován.

Miután fel tudunk állni, menjünk tovább, csússzunk le.

 Dunston atya és Vladimir Kalip párharcát látjuk, de a rövidebbet az atya húzza. Vladimir el is viszi őt lova hátán. A kis téren szembe van a nagykapu, ahol elvitték Dunstan atyát, jobbra pedig a malmot látjuk. Induljunk balfelé. Ugorjunk a folyóba. LarabilLarabilA sodrás nemsokára elragad minket. Ússzunk vissza és sodortassuk ki magunkat a felszínre. Itt találjuk a malomkereket, amit a folyó forgat meg. Úszkálva benne nemsokára találkozunk egy viziszörnnyel. Vegyük el tőle a pénzdarabot. Kicsit nehezen megy majd, de nem lehetetlen. Ússzunk vissza és sodortassuk ki magunkat a felszínre. Itt találjuk a malomkereket, amit a folyó forgat meg. Úszkálva benne nemsokára találkozunk egy viziszörnnyel. Vegyük el tőle a pénzdarabot. Kicsit nehezen megy majd, de nem lehetetlen.

Ezek után ússzunk a kalitkához. Dobjuk be a pénzdarabot.

A viziszörny beúszik. Lara rázárja a ketrec ajtaját, így csapdába esik. A kis gnómok ezt kihasználva felhúzás, és boldogan felfalják.

Ússzunk vissza, ahol a szörny volt. Ússzunk be a bejáraton, és íme a szélmalom belsejében vagyunk. Találunk itt egy kereket, amit húzzunk meg háromszor. Most időre megyünk, nem árt gyakorolni. Ugorjunk egyet balra. Futásból ugorjunk a rúdra, onnan tovább. Forduljunk jobbra, ugorjunk át, és be a lecsukódó ajtón. Itt másszunk fel, húzzuk le a kart.

Megváltozik a folyó iránya.

Ússzunk ki a malomból, és fel a felszinre. Találunk a medence mellett egy bejáratot, amit először négykézláb tudunk megközelíteni. Menjünk be a barlangba.Itt találjuk a második titkos helyen lévő virágot (36/26). Irány teljesen vissza a kezdő térre. Következő feladatunk feljutni a központi épület tetejére, és onnan a malom tetejére. Menjünk a vízbe, aminek már nincs sodrása. A víz alatt balra találunk egy folyosót, ahova ússzunk is be. Itt találjuk a harmadik titkos helyet (36/27). Ússzunk vissza, és másszunk ki. Jussunk el a szikla tetejére. Ugorjunk az épület tetejére. Innen már tényleg nem nagy nehézség átjutni a kis malom tetejére.LarabilLarabil

Ha ott vagyunk kapaszkodással jussunk le a malom belsejébe. Tekerjük el a kereket.

 

 

Vladimir ront ki a zárt ajtón. Meglepődig leleményességünkön, és elindul, hogy végezzen velünk. Dunstan atya tanácsára használjuk a könyvet, és olvassunk fel belőle, amire a kiértetnek le, kell állnia. De ez természetesen nem működik, amikor éppen lecsapna ránk, Dunstan atya ugrik Vladimir hátára, terelve el rólunk a figyelmét. Másodszorra már megtaláljuk a helyes fejezetet, és felolvasva belőle Vladimir mozdulatlanná válik. Két hősünk Vladimirt magára hagyva hagyja ott a rémséges szigetet.

Lara és Dunstan egy hajó orrában állnak, és Dunstan védelmezően karolja át Larát.

Level 11: The 13th floor: A 13. Emelet.

Titkok száma 3.

Larán csábos feszülős cuccban feszít az utolsó fejezet során. Segítőn Zip lesz, aki a toronyház oldalánál álló kisbuszból szórja felénk jó tanácsait. Rövid beszélgetés után induljunk el a bal oldali rácshoz. Lőjük ki, másszunk be.

Egy őr jön ki az ajtó mögül, és vesz fel fegyvereket.

Közben látunk egy aranyszínű virágot. Innen is továbbmenve eljutunk egy elágazáshoz. A jobb oldaliban bejutva szekrényeket találunk, amit kutassunk át. Itt találhatunk többek között egy kalapácsot is. Balra lejutva a fegyveres terembe találjuk az első titkos helyet (36/28). Visszatérve két lézel is utunkat, állja. Jussunk át rajtuk, és fel a létrán. Sokáig nem jutunk el, mert egy rács zárja el az utunkat. Itt kétféle képpen is továbbjuthatunk. Az első változatban, menjünk oda a rácshoz, és a kalapáccsal feszítsük le a lakatot, és haladjunk tovább. (thx Bogi)  Második változatban, lent láthatunk egy őrt. Géppisztolyunkat háromféle módon tudjuk használni, az egyik közülük a csendes üzemmód, amit lopakodás közben használjunk. Lőjünk bele a zárba.

Kis lövésünk is nagyot robban. Alattunk leszakad a szellőzőcsatorna, és mi kicsúszunk belőle.

Itt található őr, lézerrel kezd lőni ránk, intézzük el őt. Miután már párszor meghaltunk, taktikázzunk egy kicsit. Fegyverünk szerencsére fel van készítve egy lézeres irányzékkal. Amikor lecsúszunk vegyük célba a lézerrel ellenségünket, és lőjük fejbe. Ez az egyetlen rész, amit nem véd a ruha, így tudjuk csak elintézni. Ezt a módszert használjuk az összes ilyen típusú ellenségnél, illetve azoknál az őröknél, akik távolabb vannak tőlünk. Egy fejlövés mindig halálos rájuk nézve. Kapaszkodjunk fel a leszakadt csatornára, és onnan tovább a csatorna folytatásába. Itt találunk egy függőleges csatornát Itt az a célunk, hogy épségben lejussunk, és a tűzfelhőket elkerülve átjussunk a folyosón. Kapaszkodjunk fel a létrán. Itt tovább felfelé a következő létrán, de ha lehet, kerüljük el a lézert. Miután feljutottunk vegyük szemügyre a falfelületet. Láthatjuk, hogy az egyik kissé rosszabb állapotban van, mint a másik. Lőjünk bele. Másszunk be a kinyílt csatornába. Vegyük fel a lőszert. A folyosó végén látjuk, amint az őr elhalad az alattunk lévő folyosón. Vigyázzunk a toronyház egész része alatt, ha ellenségünk előveszi a fegyverét, mert vannak a plafonon sötéttel jelzett részek, ahonnan géppuska jön le és vesz minket tűz alá. Tehát az őrt lőjük fejbe mielőtt elő, tudná venni a fegyverét. Másszunk le a folyosóra. Lopakodva „Sétálva” menjünk el az alvó őrhöz. Itt lehetünk kegyesek is, de mi inkább lőjük fejbe. Vegyük fel az asztalról a belépőkártyát. Az itt található ajtónál rögtön próbáljuk is ki a szerzeményünket. Kutassuk át a szekrényeket. Fussunk vissza a folyosóra, és tovább.  Nyomjuk meg a lift hívógombját. Liftezzünk le.

Két őr beszélget a falnak támaszkodva.

Négykézláb menjünk el a bal oldali dobozok mögé. Célozzuk be a távcsövünket használva az egyik őr fejét. Lőjük le, és a másik őrt is. Húzzuk le a kártyánkat, az itt lévő olvasóba. Tegyük el a fegyverünket. Menjünk be a szobába, kerüljük el a munkásokat, és nyomjuk meg az egyetlen gombot. Erre az írisz forgó modellje lesz látható. Menjünk ki a szobából, és tovább a folyosón. Célozzuk meg az alsó őrt is, és lőjük le. Menjünk be a szobába. Itt láthatunk két ruhát az üveg mögött. Nyomjuk be a gombokat. Az egyik ruhából kiesik a kódkulcs. Liftezzünk vissza. Menjünk vissza teljesen az üvegablakig, és tovább a konzolig. Használjuk a kódkulcsunkat. Erre kinyílik egy rács. Másszunk fel. Itt egy függőleges szellőzőt látunk, aminek a közepén egy rúd vezet lefelé. Csússzunk le épségben. Közben van egy beugró. Itt találjuk a második titkos helyet (36/29). Menjünk ki a folyosóra. Láthatunk két őrt. A közbeeső szobát kutassuk át. Miénk egy kendő. Menjünk ki a szabad térre, és lőjük le az őröket. Találunk egy szobát, amit kártyával kell kinyitnunk. Menjünk le, nyissuk ki a kártyával a szembeni ajtót, (az őr meg sem mozdul közben) vegyük fel a kloroformos palackot, menjünk az őr mögé, az utolsó lépéseket sétálva, és egy lépésre álljunk meg mögötte, és az inventroyban kombináljuk a palackot a kendővel, és USE. A második őr meg sem fog jelenni ebben az esetben. Kutassuk át a szekrényeket. Itt egy alkoholos palackot, és e.ü. csomagokat találunk. Vigyázzunk az itt lévő bogarakra, mert halálosak ránk nézve. Fussunk ki a folyosóra, használjuk a kártyánkat. Lőjük le az őrt. Vegyük fel az Írisz szoba kulcsát. Menjünk a konzolhoz, és használjuk a kulcsot. Itt a zárt részben tesztelik a lézerfegyvereket. Lőjük le az őrt. Fussunk végig az utolsó szobába.

Zip figyelmeztet minket, ha lelőjük a munkást, nem tudja kinyitni nekünk az ajtót.

Ennek ellenére lőjük le. Kinyílik egy ajtó, és őrök futnak ki rajta. Menjünk, oda lőjünk le mindenkit. A lézeres résznél menjünk balra. Itt találjuk a harmadik titkos helyet (36/30). Menjünk tovább, és fel az irányítóteremig. Húzzuk le a kart. A következők időre mennek. Fussunk teljesen le, és be az íriszhez. Vegyük fel, és távozzunk az ajtón.

Level 12: Escape with the irisz: Menekülés az írisszel.

Titkok száma 3.

Menjünk ahhoz a plafonrészhez, amelyik kicsit repedt. Ugorjunk fel, kapaszkodjunk bele, és húzzuk le. Még nem érdemes felmennünk, csak egy zárt ajtót találunk itt. Menjünk a kis asztalkához a falnál, és tegyük le fegyverünket.

Ha ezt kihagytuk volna a következő lépéseknél, elhalálozunk. Menjünk be a folyosón. Itt röntgenképszerűen látjuk Larát. Megfigyelve a dobozokat, furcsa tárgyakat találunk bennük. Azok a dobozok, amelyek telivannak, csapdát rejtenek magukban, tehát ne is bolygassuk. Vegyük ki az e.ü. csomagot. Fussunk tovább, kerüljük ki a fotelokat. Továbbmenve a folyosón, láthatunk egy monitort, ami a folyosón lévő kamerák képeit mutatja. Menjünk be a bal oldali ajtón. Itt átkutatva a szobákat, kell megszereznünk az egyik alkalmazott belépőkártyáját. Miután felvettük jegyezzük is meg a rajta lévő számot. Menjünk, ahhoz az ajtóhoz, ami számkódos, és üssük be a kártyán lévő számot „8526”. Bejutottunk a mellékhelységbe. Rugdossuk be a WC ajtókat, és keressünk egy gyanús plafonfelületet. Húzzuk le, másszunk be. Ereszkedjünk le, essünk le az alattunk lévő résig, itt is kapaszkodjunk meg. Most már leeshetünk, úgy hogy nem fogunk meghalni. Kiskutyában kússzunk végig a résben. Ereszkedjünk le, és kapaszkodással jussunk le a falon. Ha jól csináltuk, a fal aljában megtaláljuk az első titkos helyet (36/31). Forduljunk meg, ugorjunk az oszlophoz, másszunk fel rajta teljesen, és egy hátraszaltóval ugorjunk a kis párkányra. Itt láthatjuk az első korlátot. Futásból ugorjunk rá. Itt addig tudunk forogni, amíg a kapaszkodunk, miután elengedtük, szép nagy ívben továbbugrunk a közeli részhez. Innen ugorjunk át a lift tetejére. Emeljük fel a lift tetejét, másszunk le. Az itt lévő őrt hagyjuk, nem tudunk vele csinálni semmit. Nyomjuk meg a lifthívó gombot, szálljunk be, liftezzünk fel.  

Kinyílik az ajtó, és három őr kezd egyből ránk lőni. Zip szól bele a mikrofonba, és sürget minket, nyomjuk meg a lift gombját.

Fussunk oda, és nyomjuk meg a gombot.

 A lift nagy robbanással elszabadul, és zuhan lefelé.

 Fussunk a gombhoz, és nyomjuk meg újra.

 A gomb megnyomása beindítja a fékeket, és a halálos zuhanásból, csak kis becsapódás lett.

Miután magunkhoz tértünk szerencsésnek mondhatjuk magunkat, mert túléltünk egy halálos balesetet. Ne is próbálkozzunk az ajtóval, nem tudunk kimenni. Másszunk ki a lift tetejére. Nekifutással ugorjunk a korlátra, és onnan át a párkányra. Másszunk fel a falon. Az ablak magasságából ugorjunk hátra a kis párkányra. Innen ugorjunk át a korlátra, és tovább. Másszunk fel a repedésbe. Miután végigmentünk találunk egy csúszós részt. Itt mindenképpen mentsünk, mivel a következő részek kiszámíthatatlanok. Csússzunk le, és a nagy teremben ugorjunk a korlátra, és egyből tovább a másik korlátra. Ha még nem égünk, akkor elég gyorsak voltunk. Itt addig forogjunk, amíg a szemközti láng kialszik. Ugorjunk át, és egyből egyet hátra. Ha nem gyulladtunk meg, akkor forduljunk az ablak felé. Ugorjunk oda. Itt találjuk azt a korlátot, amire az előbb ugortunk. Másszunk át rajta. Csússzunk le. A következő helyszínen egy folyosót látunk. Másszunk ki, és fussunk végig a folyosón az akváriumig. Közben az itt posztoló őr már észrevett minket, és lövöldözik ránk. Álljunk úgy, hogy az akvárium üvegét lője ki. Másszunk le, és itt találjuk a második tikos helyet (36/32). Másszunk ki, és tovább valamelyik oldalra. Itt vigyázzunk, mert fentről lesből lőnek ránk. Menjünk, ahhoz az ablakhoz, amelyiknél fel tudunk oldalt kapaszkodni. Másszunk fel egy emeletet. Változatosság kedvéért most már lentről lőnek ránk. Menjünk végig, és nyomjuk meg az ajtónyitó gombot. Álljunk a tűzoltó készülékhez. A lenti őr szétrobbantja. Fussunk be a megnyílt bejáraton. Itt találjuk a harmadik titkos helyet (36/33). Ugorjunk le, és menjünk ki az ajtón. Menve a folyosón, nemsokára egy másik őr kezd ránk lőni. Vigyázzunk a folyosó végén izzik a padló. Lövessük ki a szemközti akváriumot, mire az izzás megszűnik. Fussunk a gombhoz, és nyomjuk meg. Menjünk be az ajtón.

 Belépve Zip figyelmeztet minket, mivel mögöttünk a bezárt ajtót, lézerrel vágják ki.

Sétáljunk át a szobán.Nyomjuk meg a két oldalon található ajtónyitó gombokat.

 Kidől az ajtó, és egy lézeres őr kezd utánunk jönni.

 Menjünk tovább az egyetlen nyitható ajtóhoz. Jobbra egy konzolt látunk, a terembe pedig egy teleportot. Menjünk tovább az egyetlen bejáraton. Itt kis dobozokat találunk a padlón, illetve egy repedt álmennyezet darabot. Húzzuk le, másszunk be, és le a szobában. Fussunk a géphez és kapcsoljuk be, mire aktivizálódik a röntgensugár. Most már meg tudjuk nézni a dobozok tartalmát. Jegyezzük meg az, amelyik nem rejt magában csapdát. Menjünk vissza a szobába, és vegyük fel a Teleport disk-et. Menjünk vissza a konzolhoz, és használjuk a Teleport disk-et. Ennek hatására, felszabadul az „X” előtt található foglalat. Tegyük bele az Íriszt. Erre elteleportálunk az épület egy másik részébe. Menjünk le az egyetlen lyukon. Itt tovább.  

Nemsokára Zip tanácsát halljuk, hogy figyeljük meg az őrt, amikor kinyitja saját kódjával az ajtót. Fogadjuk meg a tanácsát és lessük ki a kódot. Menjünk tovább, és négykézláb ki a folyosóra. Álljunk a kódzárhoz. Úgy ügyeskedjünk, hogy pont akkor nyissuk ki, amikor kijön az őr. Miután kicseleztük, fussunk be, nyomjuk meg a gombot. Így kapcsoltuk ki a röntgengépet, ami működésbe hozza a géppuskákat. Le kiskutyába, és kússzunk be a résen. Kapaszkodjunk fel, és le. Meg is érkeztünk a szint elejére. Vegyük fel a fegyverünket. Menjünk át az eddig tiltott folyosó, és keressük meg a monitort. Itt robbantsuk fel a poroltót. Menjünk ki az ajtón.

Level 13: Red alert! : Vörös riadó!

Titkok száma 3.

Egy helikopter vadászik ránk, még a lépcsőházat sem kíméli, csak úgy szakadnak le a lépcsők. Gyorsan vegyük elő fegyverünket, és lőjük fejbe a lézeres őrt. Ugorjunk oda, ahol az őr volt. Innen tovább felfelé. Amikor kirobbantják alólunk a lépcsőt, álljunk meg. Másszunk le a lépcsődarabon, és be a kibomlott falba. Itt találjuk az első titkos helyet (36/34). Menjünk tovább, amíg látunk egy ki zöld repedt falfelületet. Rúgjuk be a falat, menjünk le kiskutyába, és kússzunk be a résbe. Kiérkezünk egy terembe, amit elég béna nézőpontból látunk. Keressük meg azt a rácsot, amelyiknek van egy kapaszkodója. Húzzuk, le, másszunk fel és lőjük le a katonát. Menjünk a dobozokhoz, és vegyünk fel mindent. Jól nézzük meg a folyosót, mert láthatatlan lézerek állják az utunkat, amikbe belelépve meghalunk. Vegyük elő a fegyverünket, célozzuk be a csapot, és lőjünk bele. Lövésünk hatására, gőzfelhő tőr elő a csapból. A gőz most már megjeleníti a lézersugarakat, és már át tudunk közöttük menni. Lőjük le a katonát, vegyünk fel mindent. Menjünk a lifthez, liftezzünk fel. Lőjük le a katonát. Menjünk a lőpályához, vegyük fel a lőszert, nyomjuk be a gombot, és célba lőhetünk a felénk közeledő célokra. A következőkben nagyon fontos, hogy a célokat, még az első vonal előtt lőjük szét.  Ha elég gyorsak voltunk, kinyílik a jobb oldali ajtó. Menjünk itt is be. Hasonlóan járjunk el, mint az első gyakorlópályán. Ha jól lőttünk kinyílik a folyosó végén lévő bal oldali ajtó. Itt találjuk a második titkos helyet (36/35). Menjünk ki a folyosóra, és tovább, be a jobb oldali szobába. Vegyük fel a zöld fegyverszekrényből a kampólövő puskát. Úgy tudjuk használni, hogy a célkeresztben becélozzunk, egy plafonon lévő rácsot. Figyeljünk oda a lövedékre, mert ehyszerre csak egy kampó van a fegyverben, illetve csak egy tartalék lehet nálunk. Kis bug de, miután kilőttük a kampót, ott ahol találtuk a lövedéket, tal

 
Fotók
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak